Första dagen på VFU praktik

Klart jag känner mig lite nervös. Första dagen på VFU praktiken väntar kl 13 idag (inom kursen ”Kompletterande Pedagogisk Utbildning” (KPU).
Första dagen blir det det säkert en del formalia, en del papper och broschyrer som min handledare Romeo på Thoren Business School i Malmö ska få.  Vi har fått en mapp med följande innehåll:
1. Intyg om verksamhetsförlagd utbildning (vfu) under introduktionsveckan.
2. Samtal om vfu mellan student, handledare och VFU-lärare.
3. Handbok för vfu, (på mah_se)
4. På väg mot läraryrket.
5. Omdöme om VFU, 3 sidor (1 , 2, och 3) och
6. VFU utlägg/schema.

Och jag fick i ett mail från Pähr på Malmö högskola den 30 september reda på att vi ska få mer material.

Jag har tyvärr ännu ingen VFU-lärare än, vad jag vet, men vad jag förstår är
Myrtel B tillsvidare min VFU-lärare och kontaktperson under VFU på Malmö högskola. Senare den sista september, fick jag reda på att Maria S är min VFU-lärare.

Däremot fick jag ett prel VFU schema för första VFU perioden.

Kommentera

