Elin skriver Erik

Jag hade som syfte att visa träning, ett lärande, hur Elin skriver Erik:

http://bambuser.com/v/4355542

 

Jag hade som syfte att bädda in filmen här i bloggen. Så här ville Bambuser att man ska bädda in filmen, gick dock inte (jag har medvetet skrivet lite fel, annars bara försvinner kodningen här i wordpress!?:

>iframe src=”http://embed.bambuser.com/broadcast/4355542″ width=”460″ height=”434″ frameborder=”0″>Your browser does not support iframes.

 

Ni som tittar på filmen (ni tvingas klicka länken ovan och därmed lämna denna sida, tyvärr)… Ser att Elin skriver Erik efter det att jag ber henne göra detta. Elin som är fem år har skrivit sitt eget namn ett kort tag. Det är precis nu hon även lärt sig skriva Erik. Börjar ”knäcka koden” som pedagoger säger. Jag har dock aldrig förstår det där med att knäcka koden. Allt går successivt. Jag tror fortfarande att hon ser ord som just bilder, och inte tecken som ska fogas samman.

Över till det här med att visa svårighterena med att filma ett lärande. Jag ha redan berättat om svårigheten med att bädda in bumbuser-filmen. Likaså har jag svårt att ”vända filmen”. Likaså är det jobbigt att se när kameran hela tiden rör sig. Sedan är det några ”konstiga” ljud i början i filmen… Som sagt mycket övrigt att önska. Samtidigt vill jag framhåll att jag fick med när Elin skriver Erik.

Kommentera

