Spelar vändåtta

En video ska produceras som ska gestalta en lärsituation, formell eller informell. Jag vill i nedanstående relativt enkla film ändå försöka lyfta blicken rörande hur och i vilka sammanhang lärande kan gå till. Lärandet  skulle gestaltas i en video på 3-5 minuter, nedanstående film är på 5 min (inkl två bilder i början och en avslutande bild). Videon ska analyseras enligt produktions-receptionsmodellen. Jag vill ha respons med avseende på aspekter som förutsättningar för lärande i situationen, deltagarnas interaktion. Vilka resurser använder vi?  Vad ser man i videon och hur förstår man det? Vilka styrkor och svagheter ser du hos mediet (video) i gestaltningen? För- och nackdelar för lärandet (video som läromedel)? (mer om förutsättningarna)

Far och dotter, Elin 5 år, spelar vändåtta. Först riggades utrustningen upp:

Kamerauppriggning

Kamerauppriggning

Nedan visas filmen där jag spelar vändåtta med dottern Elin 5 år:

Jämför man med bambuserfilmen, där Elin skriver Erik,  som inte går att redigera (jag kan i alla fall inte) så är denna film mycket stabilare, bokstavligt och bildligt talat.

Kommentera

