Bildstafetten – uppgift 3

Hela rapporten inom bildstafetten finns här. Jag har publicerat tre bilder inom bildstafetten på dess blogg: dml-vt14.blogspot.se. Första bilden handlar om lässtrategi, eller reciprok läsning. Sista bilden var ”fokusera, skapa och baka”:

Fokusera, skapa och baka

Fokusera, skapa och baka

Jag har inte blivit ”bekväm” med bildstafettuppgiften. Tycker det är lite konstigt, krångligt och fel att logga in med samma namn när vi lägger in våra bilder. Jag gillar när man klart ser vem som har gjort ett inlägg och när man kan klicka sig fram till källan. Det går inte nu. (På samma sätt gillar jag inte Prezi, där man (i alla fall inte jag) kan klicka sig fram till källan på filmer med mera som lagts in i Prezi).

Nedan de bilder jag bidragit med i ett bildspel i Prezi. Man kan länka till Prezi på minst tre sätt. Först: http://prezi.com/qxow5-ajavvm/?utm_campaign=share&utm_medium=copy eller ”present remotly”: http://prezi.com/qxow5-ajavvm/present/?auth_key=oynnqjn&follow=kentlundgren eller: http://prezi.com/qxow5-ajavvm/kent-lundgrens-bilder-till-bildstafetten/ .

Jag är inte bekväm med Prezi när det gäller att länka till materialet. Jag vill kunna bädda in bildspelet  (detta sker ”automatiskt med Youtube) på ett smidigt sätt (men det funkar inte med ovanstående länkar). Därför lägger jag nedan in en bild av bildspelet som är klickbart (så nära inbäddat man kan komma):

Bilder i bildstafetten i form av Prezi-bildspel

Bilder i bildstafetten i form av Prezi-bildspel

2 thoughts on “Bildstafetten – uppgift 3

  1. Gunilla Mattsson

    Jag vill gärna se fler av dina bilder i bildstafetten. Det ser ut som om fotografen är viktigare än bildkommentaren på mina inlägg, jag ser nu att det ser tokigt ut, men låt inte detta hindra dig från att publicera fler bilder.

    Svara
  2. kentlundgren Inläggets författare

    Tack Gunilla, för att du vill ser mer bilder i bildstafetten. Men jag tror jag är för otålig. Jag brukar inte gilla formella krav (ni ska lägga in minst tre bilder), men denna gång kanske jag greppar tillfället och stannar precis vid tre bilder, och fokuserar på andra digitala övningar.

    Svara

Kommentera

