En lärsituation- uppgift 4

Presenterar här en video på 5 minuter som visar utdrag ur en lärsituation, en workshop, på en skola i Lund. Hela workshopen är två timmar.  Innehållet i filmen  (modifierad film med frågor) kan delas in fem delar:

1. Föreläsning under ung en minut (med frågor från elever).
2. Film under en minut (filmen är i sin helhet två minuter).
3. Fotat tavlan rörande positiva och negativa aspekter med bananodlingar.
4. Redovisning efter att alla elever svarat på fem frågor med hjälp av ett ARS-verktyg, under ung en minut ( voto.se/ekologiskfot, allas svar på voto.se/poll/ekologiskfot).
5. Utvärdering under ung en minut.

 

Försöker läsa på om produktions-receptionsmodellen eftersom denna modell ska användas vid analysen av denna fjärde uppgift, en lärsituation. Är det så ”enkelt” att producenter tolkar sitt budskap på ett sätt, medan mottagaren eventuellt tolkar budskapet på något annat sätt. Riktigt så enkelt är det inte alltid. Mer om hur man analysera en kommunikation enligt en produktions- receptionsmodell.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s